2010-09-26

Domarn dömer som han vill...

Mjällby vs DIF imorgon på Strandvallen. En match som alla andra i serielunken. För DIF:s del är kontraktet så gott som säkrat och tacka gudarna för det. Domare i matchen är nämligen Jim Petterson bördig från Motala.....när han var hemma hos mig för 15 år sedan hade han en gulsvart halsduk hängandes runt halsen......


Matchinformation
Matchnummer 000001197
Tävling Allsvenskan, herrar
Tid 2010-09-27 19:00 Fri entré med Svenska Spels spelkort.
Notering Fri entré med Svenska Spels spelkort.
Spelplats Strandvallen Visa karta
Domare Jim Petersson
Ass. domare 1 Erik Bergsten
Ass. domare 2 Daniel Gustavsson
Fjärdedomare Henrik Nilsson, VÄXJÖ

2 kommentarer:

  1. Han verkar ha gjort en bra insats.

    SvaraRadera
  2. Nja. Enligt Expressen och Ekong som blev utvisad så gick det väl så där...

    "En extremt nervös domare Jim Petersson, som gjorde allsvensk debut, hade fem minuter tidigare haft problem när han delade ut två gula kort efter ett bråk mellan Moestafa El Kabir (felaktigt varnad) och Luis Antonio Rodriquez.
    - Han gjorde fel igen, jag var inte siste man i backlinjen. Han borde skämmas, han skämtar med min karriär, säger Ekong.
    - Men jag sa inget till honom, därför att jag blir väldigt arg när jag blir arg"

    SvaraRadera